Our bundle of joys

Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, February 11, 2014

High Chair or booster chair? Yay or Nay?

Assalamualaikum

Masa mula-mula nak beli high chair untuk Amni macam-macam gak bermain difikiran ni. Eceh. I mean yela perlu ke? Amni nak ke? nak beli bentuk yang macam mana? eh macam-macam lagilah. Tapi satu je yang I tau, I want to educate my kids bila time makan, kami akan makan bersama dan they need to sit on the table. Ini hanya apply untuk waktu makan yang formal. Kalau setakat makan snacks or just Amni je yang nak makan, makan bawah pon boleh. Takdelah I nak strict sangat. Hihi. So thats it. I know we need the chair. 

The next thing nak beli bentuk macam mana? Nak high chair or booster chair. Haih banyak pula pilihan. Contoh high chair and booster chair: source google

High chair

Booster chair


High chair akan ambil extra space and not foldable if we don't want to use it. While booster chair didn't need any extra space because we will put it on dining chair, foldable and easy to carry around. So after much consideration I choose booster chair or nama lain dia booster seat. Kalau boleh I taknak guna banyak space dan nak Amni rasa macam dia duduk sekali kat meja tu. I didn't mind any brand as long Amni want to use it. Hehe. So I bought MyDear baby chair at Manjaku Bangi for RM129.90. 

source from MyDear website

I can say for any brand pon I rasa worth it beli kerusi jenis ni. Now Amni tau bila nak makan dia akan minta duduk atas kerusi tu dan yang paling penting kami makan bersama. "Family eat together happy together". Haha suka hati I je buat ayat tu. I rasa happy walaupon Amni akan kacau ibu dan abah dia makan. I tak restrict kalau time I dan husband makan Amni tak boleh kacau atau makan sama. No, I tak prefer that way. We should treat them like adult. Include them in any activity that we do. InsyaAllah we will get their respect.




So the conclusion, booster chair and it's a YAY for me!






No comments:

Post a Comment